Jacob van Lennepkade 7 1054 ZD Amsterdam Tel:0206182508 0204120355 Spoed 020-6182508 TOETS/KEY 1
Header afbeelding

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Complaints

Please discuss your dissatisfaction with your GP

If you are dissatisfied, we appreciate it when you bring this up with us. We can then try to solve the reason of your dissatisfaction. You can call us, make an appointment for consultation hours or fill out the complaints form.

If this is troublesome for you, or we can’t resolve your complaints, you can also discuss these with an independant and impartial complaints official.They will look for a solution to your issue with you. The complaints official might try to mediate between the two parties. They are completely independent and will therefore not judge in any way. The complaints official will treat everything you tell them confidentially. You can use the complaints form on the SKGE website (Dutch only). You could also call the complaints office with the following phone number: 088 0229190.

If you are unable to resolve your complaint with your GP and the complaints official, you can request a verdict about your complaint at the dispute commission. This independent commission consists of a chairman, who is a lawyer, and members representing the patients and doctors. This commission is assisted by an official secretary.

The judgment of this dispute commission is final. You can find more information in the leaflet (Dutch only) and at www.skge.nl (Dutch only).